Ścigało się pięć kobiet w F1.
Pierwszą z nich była włoszka Maria Teresa de Filippis (ur. 11 listopada 1926 r.) wzięła udział w pięciu GP.
Zadebiutowała 18 maja 1958 r. A zaczęła od wyścigu za kierownicą Fiata 500, oczywiście wygrała wyścig. W 1954 r. startowała w zespole Maserati we włoskich mistrzostwach samochodów sportowych. Które ukończyła na bardzo wysokim drugim miejscu. Szef zespołu widząc jej potencjał postanowił sprawdzić jej umiejętności we wspinaczce pod górę na czas (Hillclimbing). A także w wyścigu wytrzymałościowym, polegającym na szybkiej i długotrwałej jeździe. Po wyścigach zespół zaoferował rolę kierowcy testowego. W 1957r. zespół wycofał się z F1, ale wiele samochodów Maserati startowało w królowej sportów motorowych zakupionych przez prywaciarzy. 18 maja 1958 r. Maria dostała możliwość uczestnictwa w wyścigu F1 GP Monako w jednym z 250Fs. Stała się pierwszą kobietą zgłoszoną do wyścigu. Niestety do wyścigu przechodziło jedynie 16 na 31 kierowców. Ona z czasem 1 min 50,8 sekundy nie zakwalifikowała się. Zabrakło jej 5,8 sekundy.
Następną szanse uzyskała 15 czerwca w GP Belgi tym razem poszło lepiej wystartowała w wyścigu i ukończyła go na 10 miejscu. Stała się pierwszą kobietą uczestniczącą w wyścigu i pierwszą, która ukończyła wyścig. Miała wystartować w GP Francji, ale w ostatniej chwili dyrektor zespołu się nie zgodził. Udało się Mari wystartować w sierpniu w GP Portugalii kwalifikując się na ostatnim miejscu, ale niestety silnik odmówił posłuszeństwa została zmuszona wycofać się po 6 okrążeniach. Sytuacja powtórzyła się w GP Włoch, tym razem 13 okrążeń przed końcem ponownie nawalił silnik. To był ostatni start w sezonie.
W 1959 r. starała się bezskutecznie wystartować w GP Monaco. Była to jej ostatnia przygoda z F1, z motorsportem nie zerwała ścigała się w wyścigach samochodowych.
W 1960 r. założyła rodzinę. W 1979 r. dołączyła do Międzynarodowego Klubu Byłych Kierowców F1 Grand Prix, a w 1997 stała się jego prezeską. W 2004 r. założyła klub Maserati i stała się jego prezeską.
Warto podkreślić, że udowodniła sobie i dwóm braciom, że potrafi być bardzo szybka. To właśnie z ich inicjatywy rozpoczęła karierę kierowcy wyścigowego. Ze względu na słowa, że nie może być bardzo szybka.
Pierwszą z nich była włoszka Maria Teresa de Filippis (ur. 11 listopada 1926 r.) wzięła udział w pięciu GP.
Zadebiutowała 18 maja 1958 r. A zaczęła od wyścigu za kierownicą Fiata 500, oczywiście wygrała wyścig. W 1954 r. startowała w zespole Maserati we włoskich mistrzostwach samochodów sportowych. Które ukończyła na bardzo wysokim drugim miejscu. Szef zespołu widząc jej potencjał postanowił sprawdzić jej umiejętności we wspinaczce pod górę na czas (Hillclimbing). A także w wyścigu wytrzymałościowym, polegającym na szybkiej i długotrwałej jeździe. Po wyścigach zespół zaoferował rolę kierowcy testowego. W 1957r. zespół wycofał się z F1, ale wiele samochodów Maserati startowało w królowej sportów motorowych zakupionych przez prywaciarzy. 18 maja 1958 r. Maria dostała możliwość uczestnictwa w wyścigu F1 GP Monako w jednym z 250Fs. Stała się pierwszą kobietą zgłoszoną do wyścigu. Niestety do wyścigu przechodziło jedynie 16 na 31 kierowców. Ona z czasem 1 min 50,8 sekundy nie zakwalifikowała się. Zabrakło jej 5,8 sekundy.
http://home.arcor.de/spacemissions/f1Piloten/f1pilotend-k/filippis.jpg |
W 1959 r. starała się bezskutecznie wystartować w GP Monaco. Była to jej ostatnia przygoda z F1, z motorsportem nie zerwała ścigała się w wyścigach samochodowych.
W 1960 r. założyła rodzinę. W 1979 r. dołączyła do Międzynarodowego Klubu Byłych Kierowców F1 Grand Prix, a w 1997 stała się jego prezeską. W 2004 r. założyła klub Maserati i stała się jego prezeską.
Warto podkreślić, że udowodniła sobie i dwóm braciom, że potrafi być bardzo szybka. To właśnie z ich inicjatywy rozpoczęła karierę kierowcy wyścigowego. Ze względu na słowa, że nie może być bardzo szybka.
http://www.maserati-alfieri.co.uk/enthusiast89/goodwood-05a.jpg |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz