Divina Mary Galica (ur. 13 sierpnia 1944r.) urodziła się w Wielkiej Brytanii, warto wspomnieć o Polskim pochodzeniu (miała dziadka Polaka). Karierę zaczynała w narciarstwie a skończyła w motosporcie.
W wieku 19 lat pierwszy raz uczestniczyłą w Igrzyskach Olimpijskich (rok 1964). W konkurencji narciarstwa zjazdowego i slalomu. Wzięła również udział w Igrzyskach Olimpijskich w 1968 i 1972. Divina była kapitanem drużyny: the British Women's Olympic Ski Team. W slalomie gigancie znalazła się w pierwszej dziesiątce. W 1968 r. w Pucharze Świata zajęła dwukrotnie trzecie miejsce. Pobiła brytyjski rekord zjazdu wśród kobiet uzyskując prędkość 200 km/h.
Kariera wyścigowa.
|
http://hurbanos.files.wordpress.com/2011/12/div1.jpg |
W 1974r. korzystając z zaproszenia od kierowcy wyścigowego wzięła udział w wyścigu odbywającym się w Wielkiej Brytanii. Wyścig poszedł jej znakomicie, zaszokowała wszystkich swoim talentem. Divina zdobywała doświadczenie w kartingu, a później przenosząc się do F2. Ścigała się również w
brytyjskiej serii Shellsport Championship, która korzystała ze starszych samochodów F1. Po wspaniałych występach w serii dostała możliwość startu w zespole Surtees w Formule 1 podczas GP Wielkiej Brytanii w 1976r. Co ciekawe startowała z uważaną za pechową liczbą 13. W wyścigu nie wystartowała z powodu niezmieszczenia się w limicie czasowym. Rok później startuje w Brytyjskiej Formule 1. Zespół nie posiadał wykształconych odpowiednich ludzi, którzy potrafiliby prawidłowo ustawić samochód, pomimo to Divina uzyskała raz drugie i trzecie miejsce. W 1978 r. ponownie ścigała się w F1. W pierwszych dwóch GP starała się uzyskać czas dający angaż do wyścigu. Niestety nie udało się, to był jej koniec przygody z F1. Powróciła do Shellsport Championship na trzy sezony. Los nie sprzyjał Divinie która w przestarzałym samochodzie nie była konkurencyjna. W klasyfikacji generalnej uzyskała 14 i dwukrotnie 20 pozycję.
Warto wspomieć że wzieła udziłą dwukrotnie w Wyścigu Mistrzów w 1977 r. i w 1978 r. w BRDC International Trophy, którego nie ukończyła przez wypadek.
Została prezeską szkoły Skip Barber Racing School. W 2005 r. ogłosiła, że podjeła pracą jako dyrektor firmy iRacing.com.
|
http://i276.photobucket.com/albums/kk14/asdcphoto/IMG_0037.jpg |
Źródło: wikipedia.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz