Rok 2014 to rok wielkich zmian które niedawno opublikowało:
- silnik wiadomo już od dawna że zamiast 8 cylindrów (V8) będzie 6 cylindrów (V6),
- jednostek napędowych będzie 5 na cały sezon. Użycie szóstego spowoduje karę startu z alei serwisowej,
- jedna firma dostarczająca silnik będzie mogła zasilać szeregi tylko 4 zespołów,
- BRAK MOŻLIWOŚCI ZMIAN PRZY SILNIKU W LATACH 2014-2020 oprócz przedłużenia żywotności i zmniejszenia zużycia paliwa,
- ilość paliwa na wyścig nie będzie mogła przekroczyć 100kg,
- skrzynia biegów musi wystarczyć na 6 wyścigów,
- POWRÓT TESTÓW PODCZAS SEZONU. Po czterech weekendach w Europie będzie możliwość odbyci dwudniowych testów we wtorek i w środę w zamian za osiem jednodniowych testów promocyjnych i trzydniowego testu dla młodych kierowców,
- w tunelu aerodynamicznym będzie można spędzić określoną liczbę godzin, dwa zespoły będą mogły korzystać z jednego tunelu aerodynamicznego,
- zmiana w parametrach samochodu-redukcja schodkowanych nosów,
- zwiększenie wagi samochodu o 5 kg,
- by zapewnić równe hamowanie podczas odzyskiwana energii wprowadzono elektryczną kontrolę tylnego hamulca,
- zmiana testów zderzeniowych na testy ściskania i rozciągania. Margines błędu zmniejszony z 20mm do 5 mm,
- dodatkowy komplet opon na pierwsze 30 min. pierwszej sesji treningowej,
- zmiana prędkości w boksach z 60 km/h do 80 km/h ( nie obowiązuje podczas wyścigów w Monako, Singapurze i Melbourne),
- nakaz noszenia kasków podczas pit stopu,
Źródło:f1wm.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz