poniedziałek, 1 lipca 2013

Zmiany, zmiany, zmiany....

Rok 2014 to rok wielkich zmian które niedawno opublikowało:

  • silnik wiadomo już od dawna że zamiast 8 cylindrów (V8) będzie 6 cylindrów (V6),
  • jednostek napędowych będzie 5 na cały sezon. Użycie szóstego spowoduje karę startu z alei serwisowej,
  • jedna firma dostarczająca silnik będzie mogła zasilać szeregi tylko 4 zespołów,
  • BRAK MOŻLIWOŚCI ZMIAN PRZY SILNIKU W LATACH 2014-2020 oprócz przedłużenia żywotności i zmniejszenia zużycia paliwa,
  • ilość paliwa na wyścig nie będzie mogła przekroczyć 100kg,
  • skrzynia biegów musi wystarczyć na 6 wyścigów,
  • POWRÓT TESTÓW PODCZAS SEZONU. Po czterech weekendach w Europie będzie możliwość odbyci dwudniowych testów we wtorek i w środę w zamian za osiem jednodniowych testów promocyjnych i trzydniowego testu dla młodych kierowców,
  • w tunelu aerodynamicznym będzie można spędzić określoną liczbę godzin, dwa zespoły będą mogły korzystać z jednego tunelu aerodynamicznego,
  • zmiana w parametrach samochodu-redukcja schodkowanych nosów,
  • zwiększenie wagi samochodu o 5 kg,
  • by zapewnić równe hamowanie podczas odzyskiwana energii wprowadzono elektryczną kontrolę tylnego hamulca,
  • zmiana testów zderzeniowych na testy ściskania i rozciągania. Margines błędu zmniejszony z 20mm do 5 mm,
  • dodatkowy komplet opon na pierwsze 30 min. pierwszej sesji treningowej,
  • zmiana prędkości w boksach z 60 km/h do 80 km/h ( nie obowiązuje podczas wyścigów w Monako, Singapurze i Melbourne),
  • nakaz noszenia kasków podczas pit stopu,
Wprowadzenie PUNKTÓW KARNYCH dla kierowców. Za uzyskanie więcej niż 12 punktów kierowca będzie zmuszony opuścić jeden wyścig. Za przewinienia kierowcy będą otrzymywali od 1 do 3 punktów, które zostaną na licencji przez 12 miesięcy.

Źródło:f1wm.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz