środa, 12 lutego 2014

Aerodynamika

W dzisiejszych czasach w F1 inżynierowie starają się zwiększyć siłę docisku zmniejszając jednocześnie opór powietrza. Każdy najmniejszy element testuje się w tunelu aerodynamicznym.
Działanie skrzydeł w F1 jest odwrotne do działania skrzydeł samolotów.
http://www.eioba.pl/files/user8080/pressure_path.jpg

CO DAJE AERODYNAMIKA
W zakrętach daje kierowcy możliwość szybkiego wejścia i wyjścia z zakrętu. Jeżeli jedzie się za kimś traci  czas ze względu na brak przyczepności. Na prostych docisk nie jest potrzebny, wręcz nie umożliwia kierowcy szybkiej jazdy. Wtedy dobrze jest jechać za kimś i skorzystać z jego tunelu aerodynamicznego, łatwiej jest wtedy wyprzedzić.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgUv9Xptt89YYXT_jnTBNRvOUZgcYejhWqPbWf0DDOLScqSP5lxqGYuEl36B8R1G4BGrGyP4lnhIWsQNZmBmoa_A7Qh7TPooYN172XTlt6uoTRwslvHpAcB84l8Zy0ri_7MWpTAbOhMVbw/s640/okielznacwiatr.jpg
SKĄD BIERZE SIĘ PRZYCZEPNIŚĆ:
-20% z opon,
-80% z aerodynamiki,
http://www.autocentrum.pl/gfx/news/1245252545-2.jpg
http://www.ultrasport.pl/files/Image/art_bonus_175/ultrasport_1_314.jpg

Samochody F1 dzięki minimalnych porach i przy tym maksymalnej sile docisku aerodynamicznego teoretycznie mogłyby  jechać po suficie, wystarczy prędkość 100 km/h.

3 komentarze:

  1. Bardzo dobre materiały, swoją drogą kto by pomyślał, że technologia z lotów znajdzie zastosowanie w jeździe po drogach ;) nawet tych wyścigowych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. 53 year old Accounting Assistant I Aarika Royds, hailing from Burlington enjoys watching movies like "Spiders, Part 2: The Diamond Ship, The (Die Spinnen, 2. Teil - Das Brillantenschiff)" and Swimming. Took a trip to Timbuktu and drives a DeVille. Wypisz swoj adres url

    OdpowiedzUsuń