Zawieszenie to element łączący koło z samochodem.
|
http://www.f1wm.pl/img/news/analiza_tech/zawieszenia.jpg |
W F1 stosuje się najczęściej zawieszenie typu push-rod, drążek przenosi siły drgania z koła na podwozie do góry. Podczas wybrzuszenia nawierzchni drążek jest popychany do góry w stroną środka podwozie. Tam znajdują się elementy resorujące i tłumiące zawieszenia. Drugi typ zawieszeń to pull-rod, drążek przenosi siły drgania z koła na podwozie ustawione w dół. Ustawienie powoduje ciągniecie drążka podczas przejazdu przez wybrzuszenie.
|
http://www.f1talks.pl/wp-content/uploads/2013/01/e21_front_suspension.jpg |
Zawieszenia obu typów można stosować z przodu i z tyłu, to najczęściej z przodu stosuje się push-rod, a z tyłu pull-rod.
|
http://www.f1talks.pl/wp-content/gallery/mp4_28_01/mp4_28_05.jpg |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz